Diverse activiteiten

Bij onze vereniging worden gedurende het jaar voor jeugd en senioren diverse activiteiten georganiseerd. Activiteiten die bijdragen aan de gezellige en unieke cultuur van Jeka.

De activiteiten worden georganiseerd door verschillende groepjes van leden die zich met de bijzondere activiteit verbonden voelen. Leden die daaraan ook willen bijdragen of zelf graag een andere activiteit willen organiseren kunnen zich melden bij het bestuurslid Verenigingszaken.

De data waarop de diverse activiteiten plaatsvinden wordt gemeld op de website in de kalender en via een apart bericht hierover. Hou daarvoor dus de website goed in de gaten!

Sportieve activiteiten:

• Jeka jeugdtoernooi: Aan het einde van het seizoen nemen alle Jeka teams deel aan een onderling toernooi.
  • Kampioenenhuldiging: Alle teams die in de (voorjaars)competitie kampioen geworden zijn plus de teams die het bekertoernooi in hun categorie hebben gewonnen worden gezamenlijk gehuldigd, doorgaans tijdens het Jeka jeugdtoernooi. Alle kampioenen komen ook op de ‘kampioenenposter’.
  • 7 tegen 7 -toernooi senioren: In het paasweekend voetballen onze senioren in zelf samengestelde teams een toernooi, waarbij het vooral om het plezierig sporten en de gezelligheid te doen is.
  • In de kerstvakantie wordt het JEKA-Zaalvoetbaltoernooi georganiseerd. Een toernooi met ‘vrije inloop’ voor alle jeugdcategorien.
  • De Jeka-Kampweek, beter bekend als ‘de tofste week van het jaar’ wordt jaarlijks gehouden voor de JO10 t/m JO15 (voorheen E, D, C jeugd). Zie verder op kampweek en op www.jekakampweek.nl.
  • Junior van de week: Bij iedere thuiswedstrijd van Jeka 1 wordt een junior uitgenodigd en beleeft een fantastische en onvergetelijke dag. Na een kennismaking met de aanvoerder van Jeka 1 mag hij vanaf de middenstip scoren bij de keeper van de tegenstander. Na afloop van de wedstrijd volgt er nog een leuke verrassing.
  • Elftal van de week: Een van de teams van de JO11 wordt uitgenodigd als elftal van de week en treedt dan op als ballenjongen/meisje bij de thuiswedstrijd van Jeka 1.

Overige activiteiten:

• Speciaal voor onze jongste leden bezoekt Sinterklaas het sportpark Tussen de Leijen.
  • Aan het einde van het kalenderjaar wordt er een kerstbingo gehouden waarbij leuke prijzen te winnen zijn, maar waarbij het natuurlijk vooral gaat om de gezelligheid tijdens deze avond.
  • Grote Clubactie: Aan de landelijke Grote Clubactie (GCA), een loterij waarbij een flink deel van de opbrengst aan de vereniging ten goede komt, doet Jeka al vele jaren met enthousiasme mee. Sterker nog, de score (lees:opbrengst) die Jeka behaalt behoort tot de hoogste van Nederland. De jeugdleden die loten verkopen kunnen daarmee ook een aardige (gesponsorde) beloning verdienen, zoals een avondje naar een wedstrijd van NAC, een extra voetbalclinic etc. De extra opbrengst die met de GCA voor de vereniging wordt binnengehaald wordt uitsluitend aangewend voor activiteiten of middelen voor de jeugd.
  • Darttoernooi: Een of twee keer per jaar (in oktober en net voor het paasweekend) wordt voor de senioren en de oudere jeugd een darttoernooi georganiseerd. Garantie voor een supergezellige avond.
  • Run for a Smile: op de eerste zondag na 1 januari wordt de speciale sponsorloop gehouden onder de naam Run for a Smile. Alle leden worden uitgedaagd om op het Jeka-complex mee te doen aan deze wedloop, waarbij er voor een jaarlijks wisselend doel geld bijeengelopen wordt.
  • Direct aansluitend aan de Run for a Smile loop is de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Onder het genot van een hapje en drankje wensen we elkaar het beste toe voor het nieuwe jaar.
  • RWB-diner: Als blijk van waardering voor hun inzet gedurende het seizoen worden de vrijwilligers van Jeka en andere functionarissen uitgenodigd voor een gezellige en feestelijke avond waarbij het zgn. Rood Wit Blauw diner wordt geserveerd. Het betreft een ‘walking dinner’ waarbij het juist de bedoeling is dat de aanwezigen geen vaste zitplaats hebben maar veel rondlopen en onderling contact met elkaar hebben.
  • Feestelijke competitie afsluiting: In het weekend van de laatste thuiswedstrijd van een aantal teams gaan alle remmen los in de kantine tijdens de feestelijke seizoenafsluiting, als het effe kan met ondersteuning van een artiest, en waarbij volop gedanst en gezongen wordt.