Aanmelden JO7-JO8

Wat leuk dat je interesse hebt om te voetballen bij RKVV Jeka !
Hieronder geef ik je meer informatie over de Jeugd Onder 7 en Jeugd Onder 8.

Indeling op geboortejaar
De spelers worden op geboortejaar ingedeeld. Voor seizoen 2023/2024 geldt:

1. Voor de Jeugd Onder 7 (JO7): kinderen met geboortejaar 2017, 2018 en 2019. Trainen kan vanaf 4 jaar, competitie spelen vanaf 5 jaar.
  2. Voor de Jeugd Onder 8 (JO8): kinderen met geboortejaar 2016

Spelers die competitie spelen worden ingedeeld op geboortejaar. Er worden GEEN uitzonderingen gemaakt om eerder door te stromen naar een volgend Jeugd Onder categorie of om te blijven in dezelfde Jeugd Onder categorie (bijvoorbeeld vanwege fysiek beter of groter of dat je liever bij vriendjes/vriendinnetjes blijft). We proberen altijd om spelers die elkaar al kennen bij elkaar te plaatsen, echter dit lukt niet altijd. Geen zorgen: je maakt snel nieuwe vriendjes/vriendinnetjes in een team.

Training

• De eerste training van het seizoen vindt plaats op de eerste woensdag na de zomervakantie (als de basisschool begint).
  • De laatste training van het seizoen is 21 juni
  • In de basisschoolvakanties is er geen training.

Proeftrainen
Je mag de eerste drie keer (gratis) proeftrainen. Daarna horen we graag of je wel of niet lid wordt. De proeftrainingen starten vanaf 13 september. Aanmelden voor proeftrainingen kan (met vermelding van naam & geboortejaar) bij [email protected] Je ontvangt een reactie binnen drie werkdagen.

Trainingstijden en begeleiding
1. Woensdag. De trainingen voor de JO7 & JO8 zijn op woensdagmiddag van 13u45 tot 14u45. De spelers dienen om 13u30 aanwezig te zijn. De woensdagmiddag-training staat onder begeleiding van studenten van CURIO–sport en bewegen. De aansturing van de studenten loopt
via Arnoud Jonker en de docent van Curio die altijd aanwezig is.
Iedere week hebben de kinderen een vast gezicht van CURIO. Het kan echter voorkomen dat een team een andere trainer heeft (bijv. i.v.m. ziekte). Het trainingsveld is veld 7 (kantine) of veld 1 (tribune).
2. Maandag. Tweede trainingsblok (vanaf JO8) is op maandag van 16.00u - 17.00u. Teams kunnen
ervoor kiezen om dan een tweede trainingsmoment te hebben. Deze training wordt door een ouder,
of ouders van het team zelf verzorgd. Vanuit Hoofd Jeugdopleidingen Arnoud Jonker wordt
oefenstof verzorgd, zodat u niet zelf de trainingen hoeft te bedenken.
Voor dit tweede trainingsmoment kan worden aangemeld bij Arnoud; [email protected]

Indeling training
Leden met een spelend lidmaatschap (trainen en wedstrijdjes) trainen met elkaar.
Leden met een trainend lidmaatschap trainen met elkaar.
Proeftrainende leden trainen met elkaar.

Indien er veel afmeldingen zijn, dan kunnen teams worden samengevoegd.
Iedere CURIO-trainer houdt een teamkaart omhoog waarop de naam van het team staat (JO7-1, JO8-1, -2 etc).
De trainende leden hebben de teamnaam JO7-training of JO8-training.
Mochten de spelers zelf niet weten in welk team ze spelen, dan hebben de trainers een overzicht.
Proeftrainende kinderen worden verwacht bij de CURIO-trainer met het bordje “Proeftrainende leden”.

Informatie over lidmaatschap
- Trainend lidmaatschap: trainen op de woensdagmiddag.
- Spelend lidmaatschap: trainen en wedstrijdjes spelen. Je vormt dan samen met je teamgenootjes een competitieteam.

-Inschrijven en indeling
- Een JO7-team (geb. jaar 2017 en 2018) bestaat uit maximaal 6 spelers (4 in het veld en 2 wissels). Tijdens de training kan je team worden aangevuld tot maximaal 8 spelers, de extra spelers zijn dan spelers met alleen een trainend lidmaatschap.
- Een JO8-team (geb. jaar 2016) bestaat uit maximaal 8 spelers (6 in het veld en 2 wissels). Tijdens de training kan je team worden aangevuld tot maximaal 10 spelers, de extra spelers zijn dan spelers met alleen een trainend lidmaatschap.

Jeka meldt twee keer per jaar nieuwe teams aan bij de KNVB.
1. aan het einde van het seizoen (15 juni) voor teams voor het nieuwe seizoen.
2. halverwege het seizoen (in december).

We proberen te allen tijde een competitieplekje voor je te vinden. Echter bij te laat aanmelden (na 15 juni) is er geen garantie dat je in een competitieteam terecht komt. Als vervolgens zich voldoende spelers aanmelden, kan een nieuw team worden gevormd en aangemeld.

Het komt voor dat er 9 (JO8) of 7 (JO7) spelers in een team zitten. Dit is het maximale aantal spelers omdat de spelers anders te weinig aan voetballen toekomen. Word je als 9e  (bij JO8) of als 7e  (bij JO7) speler toegevoegd aan een team, dan wordt bij de eerstvolgende mogelijkheid (in december) een nieuw team gevormd waar je dan naar overstapt.

De KNVB telt 4 competitiefasen. Na iedere competitiefase wordt gezocht naar meer gelijkwaardige tegenstanders, dus naarmate het seizoen vordert wordt het voor ieder team steeds spannender en daarmee ook leuker.

Wedstrijdinformatie
Wedstrijden worden op zaterdagochtend gespeeld in Breda en omstreken (Etten-Leur, Chaam, Oosterhout, etc).

JO7
- Je speelt als team in een poule van 4. Je speelt dan 3 wedstrijdjes achter elkaar van circa vijftien
minuten op de velden van een van de deelnemende clubs.
- Het wedstrijdveld voor O7 is een 1/8 veld. De wedstrijdvorm is 4 tegen 4 zonder keeper.
JO8
Het wedstrijdveld voor O8 is een 1/4 veld. De wedstrijdvorm is 6 tegen 6 (5 veldspelers en 1 keeper)

Wedstrijdkleding
Juiste outfit: Rood Wit Blauw-shirt, witte broek en blauwe kousen. Kleding volgens de JEKA/COPA-kledinglijn. Het JEKA-tenue is te verkrijgen:
-via de webwinkel op de website van JEKA.
-via de winkel Voetbalshop in de Tolbrugstraat in Breda.

LET OP: je krijgt 10% korting bij aanschaf van bijv. voetbalschoenen als je deze in de winkel koopt.
Voor de kleding online is een prijs afgesproken met JEKA, hier krijg je helaas geen korting op.
Het is ook mogelijk om op de Jeka-website tweedehands tenues aan te bieden / te kopen.

Tot ziens bij JEKA!

Arnoud Jonker, hoofd jeugdopleidingen JEKA