AVG – Privacy beleid JEKA

Privacy beleid JEKA

JEKA heeft het “Privacy beleid” geactualiseerd.  Dat hebben we gedaan in het kader van de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) die per 25 mei 2018 van kracht is geworden.

De volledige tekst van de ‘Privacyverklaring’ van Rkvv JEKA vind je in de PDF hieronder. In het kort komt het Privacy beleid van JEKA op het volgende neer.

JEKA werkt met persoonsgegevens. Dat is nodig om de vereniging met al haar leden, vrijwilligers en andere betrokkenen te kunnen laten functioneren. We verzamelen geen gegevens als daarvoor geen goede reden is in het kader van de doelen die we als vereniging nastreven.

We hebben persoonsgegevens vooral nodig voor de registratie bij de KNVB, om je correct in te delen in een team, en om met je te communiceren, o.a. via de mail, facebook of de website. En natuurlijk om de contributie te kunnen incasseren en soms om betalingen te kunnen doen. Het gaat dan om gegevens als je naam, geboortedatum, adresgegevens, bankrekeningnummer en dergelijk. Ook is het nodig om persoonsgegevens te hebben van vrijwilligers en functionarissen om hen op een goede manier te kunnen inzetten.

Als je er voor kiest om je gegevens niet met JEKA te delen, dan kun je niet bij ons trainen, voetballen of werkzaamheden verrichten.

Wij bewaren je gegevens zorgvuldig. Dat gebeurt in bestanden die in beheer zijn bij bestuursleden en in Sportlink, een programma dat rechtstreeks in verbinding staat met de KNVB. We leggen goed vast wie tot de gegevens toegang heeft. Al degenen bij JEKA die inzage hebben in persoonsgegevens tekenen daarvoor een geheimhoudingsverklaring. We delen je gegevens alleen met derden als dat noodzakelijk is voor het doel waarvoor de gegevens zijn verstrekt, zoals bijvoorbeeld met de KNVB. We zorgen er voor dat we dan ook een overeenkomst met die ‘derden’ hebben met afspraken om met de gegevens vertrouwelijk om te gaan.

We zijn een vereniging waar naast het voetballen ook veel andere activiteiten gebeuren. En het is ook leuk om daarvan verslag te doen. Dat gebeurt soms middels foto’s. Foto’s waarop meerdere mensen staan, zoals toeschouwers aan de kant, een elftalfoto, of een foto van een spelmoment kunnen geplaatst worden op de website of andere media. We beschouwen die niet als ‘persoonlijk’. Bij foto’s waarop één of enkele personen staan die duidelijk herkenbaar zijn, vragen we voor plaatsing toestemming aan betrokken. (meer info in de PDF protocol gebruik beeldmateriaal Rkvv Jeka, hieronder)

Als lid, vrijwilliger of anderszins betrokkene bij JEKA heb je het recht op inzage in de gegevens die zijn geregistreerd en kun je vragen om correctie van onjuistheden.

Als je betrokkenheid bij JEKA eindigt zullen we je gegevens niet langer bewaren, tenzij wettelijke regels dat vereisen (bewaarplicht).

Als je denkt dat er niet voldoende zorgvuldig met je gegevens wordt omgegaan kun je hierover een klacht indienen bij de betreffende autoriteiten.

PDF's:

JEKA_Privacyverklaring_mei_2018.pdf