Doelstellingen en taken

De doelstelling van de Communicatiecommissie is om de JEKA-leden te voorzien van duidelijke en volledige informatie over alles wat de club aangaat en hierdoor de betrokkenheid van de leden bij JEKA vergroten. De website moet het visitekaartje van onze vereniging zijn.
Om deze doelstelling te bereiken gebruiken we de volgende media:

1. Website
  2. Digitale nieuwsbrief
  3. Beeldschermen in het clubhuis
  4. Facebook en Instagram
  5. Offline middelen in – en rondom het clubhuis

Onze taken zijn

• De diverse functionarissen binnen onze vereniging de (technische) middelen bieden om de informatie waarvoor zij verantwoordelijk zijn, zo veel mogelijk zelf te publiceren. Dus het wedstrijdsecretariaat publiceert het wedstrijdschema, de coördinatoren publiceren de teamindelingen, de sponsorcommissie onderhoudt de sponsorinformatie etc.
  • Ons dienstbaar opstellen aan andere geledingen binnen onze vereniging. Iedereen moet een beroep op de CC kunnen doen waar het gaat om in- en externe communicatie.
  • Eigen artikelen en bijdragen (o.a. interviews, wedstrijdverslagen) op de site plaatsen.
  • Plaatsen van uiteenlopende korte berichten op de beeldschermen in het clubhuis, informeren van leden en bezoekers, presenteren van de club. We bieden de sponsoren daarnaast een advertentieplatform. De informatie maken we ook snel en gemakkelijk toegankelijk via de mobiele website, omdat we weten dat de website in toenemende mate mobiel wordt bezocht.
  • Het technisch en inhoudelijk onderhouden, aanpassen en verbeteren van de website om o.a. de lees- en vindbaarheid te verbeteren. Denk hierbij o.a. ook aan het opzetten en onderhouden van meer dan 100 teampagina’s en het wekelijks actualiseren van uitslagen en standen.
  • Plaatsen van ingediende wedstrijdverslagen, plaatsen en eventueel corrigeren en redigeren van ingediende artikelen.

Actiejaarplan
De CC werkt met een actiejaarplan waarin activiteiten zijn opgenomen die worden nagestreefd.

Voor het seizoen 2020-2021 zijn dit:

1. Verder optimaliseren van het Content Management Systeem (CMS) en de mogelijkheden van de digitale platformen beter benutten.
  2. Facebook blijvend activeren en Instagram actief gaan profileren.
  3. Plaatsen van foto’s van de diverse teams en functionarissen in het kader van ‘Geef JEKA een Gezicht’. Hierbij de aantekening dat de coördinatoren verantwoordelijk zijn voor het plaatsen van de foto’s. Uitgangspunt is dat voor de Kerst alle foto's geplaatst zijn.
  4. Via de beeldschermen in het clubhuis structureel informatie en advertenties plaatsen. Daarnaast bevorderen en stimuleren dat de beeldschermen dagelijks aanstaan.
  5. Uitbreiding omvang van onze commissie. Met name om nieuwsartikelen te maken, redigeren en plaatsen.

Beleid plaatsing informatie van derden op de website

Situatie
Regelmatig ontvangt JEKA verzoeken van derden om medewerking te verlenen aan het plaatsen van bepaalde informatie op de website.

Beleid
Informatie met een commerciële achtergrond wordt niet opgenomen (voorbeeld: een voetbalschool die meldt dat bepaalde clinics worden georganiseerd). Indien er geen commerciële bedoelingen aan ten grondslag liggen, beoordeelt het bestuurslid PR en Communicatie, eventueel na raadpleging van andere functionarissen binnen de vereniging, of tot plaatsing wordt overgegaan.