Koppositie verovert!

Beukenlaan 21
4854TA
BAVEL

Vandaag nemen we het op tegen Oranje Wit O17-1 uit…? Bilok? Heel goed, Dordrecht.
Oranje Wit altijd een stugge ploeg om tegen te spelen.
Deze week hebben we drie keer getraind: maandag, woensdag en vrijdag. Scherp en goed!
Helaas hebben we vrijdag te horen gekregen dat Jamie niet inzetbaar is door een blessure. Ook Bram B kan nog niet spelen.. Vandaar dat we aanvulling krijgen van de O15-1. Thijs doet mee! Hij trainde woensdag al met ons en dat deed hij super!

Voorafgaand aan de bespreking was het tijd om assistent-trainer Jermaine even in het zonnetje te zetten. Hij is namelijk pas geleden opa geworden! Van harte Jer! Als cadeau een handgeschreven kaart met daarin van iedereen een klein tekstje, een boek voor beginnende opa’s én niet te vergeten het lievelingsdrankje van Jermaine; hennessy. Proost opa!

Tijdens de warming-up sloot Thijs aan, die was net klaar met zijn eigen wedstrijd. 0-0 tegen Baronie.

Naast Thijs beginnen Stan en Bram J ook op de bank.

Oranje Wit startte, zoals ons al werd geïnformeerd door onze spionnen, in de 1-4-3-3- formatie. Hun aanvoerder is hun belangrijkste schakel. De taak aan ons om hem niet in zijn spel te krijgen.

Het eerste kwartier waren we de bovenliggende partij. We raakten zelf tot tweemaal toe de paal.

In de 11e minuut scoorde Matisse de 1-0. Een mooi doelpunt. Na een goed moment van druk veroverde hij de bal en begon aan zijn dribbel richting de goal. Rond het strafschopgebied vuurde een schot op goal en de viel er mooi in! Dat mag hij vaker doen, schieten rondom de zestien. 1-0 JEKA!

Ook de bezoekers kwamen nog dichtbij een doelpunt in de beginfase. Ook zij raakten de paal..

Na ruim een kwartier spelen viel onze belangrijke schakel Martijn uit na een hard duel. Stan begon aan zijn korte warming-up en viel voor hem in.

In de 29e minuut werd het 2-0 na een goed uitgespeelde aanval. Mees gaf een steekpass op Juul die vervolgens diep op de helft van de tegenstander dribbelde. Hij gaf de bal strak voor en Mats kon goed voor zijn mannetje komen en de bal binnenwerken. Heerlijk!

We spelen goed, al kunnen we zeker beter. Het weer helpt er helaas ook niet bij. Wat waait het hard zeg! En tussendoor ook nog een aantal flinke hagelbuien.  Maart roert zijn staart zullen we maar zeggen.

Rust 2-0, zoals we wilden! In de rust kwam Bram J erin voor Mats.

De 2e helft was wederom niet heel spectaculair. Daarom ga ik het ook kort houden.

Oranje Wit drong in de 2e helft wat aan en begon wat kansen te creëren. Het werd tot een aantal keer toe heel gevaarlijk. Loek blokte, op een heel belangrijk moment, de bal in de zestien. Stond hij er niet? Dan was het waarschijnlijk een goal geweest.

Tien minuten voor tijd mocht Thijs zijn eerste minuten maken in de O17-1. Hij kwam erin voor Juul. Ook Davy verliet het veld en hij werd vervangen voor Mats.

In de slotminuten werd het nog even billenknijpen, want Oranje Wit leek de aansluitingstreffer te maken, maar gelukkig was het Matisse die de bal nét op, voor of over de lijn weg te werken. In ieder geval geen doelpunt.

We winnen met 2-0 en daarmee hebben we de koppositie overgenomen. Samen met HVV staan we op 16 uit 6. Alleen wij hebben een beter doelsaldo en staan we dus een plekje boven hun.

Vanaf aanstaande week gaan we langzaam richting het einde van dit seizoen. Nog vijf (finale) competitiewedstrijden te gaan. We hebben alles in eigen hand om nóg een keer kampioen te worden en te promoveren. Op zaterdag 6 april staat de absolute kraker op het programma: HVV O17-1 – JEKA O17-1. De winnaar van dat duel maakt een héle grote kans om kampioen te worden.

Maarrrr, voordat we ons daar op gaan richten, spelen we volgende week de kwartfinale van de beker. Ook daar doen we het goed en zijn we nog in de race voor de titel. Bekervoetbal, het blijft onvoorspelbaar..

Om 12:45u trappen we thuis af tegen Unitas’59 O17-1 (divisie 6) uit Eindhoven. Jullie supporteren ons toch wel naar de halve finale?!

Tot zaterdag!