Na (de) regen(boogloop) komt altijd zonneschijn!

TSC JO17-1

Divisie 6 B

16 maart 2024 12:00

S.C.M.D. van Gool

Sportpark De Warande
Warandelaan 10 14
4904PC
OOSTERHOUT NB

Door: Sem de Rijke

Daar zijn we weer. De O17-1 zit niet stil! Vandaag de streekderby tegen TSC O17-1. Voordat ik begin met het wedstrijdverslag moet ik de titel even toelichten. Alleen de spelers en de trainers snappen de titel. Afgelopen maandag hebben we heel conditioneel getraind. Het begon allemaal heel onschuldig met de loopwarming-up en een spel, maar toen alle verschillende kleuren pionnen tevoorschijn kwamen, begon het! Noël had de regenboogloop verzonnen. Acht verschillende kleuren met ieder een eigen afstand. Heel simpel; ren op 100% naar de eerste kleur, loop terug naar de startlijn en op naar de volgende kleur. Van rood tot groen en roze tot oranje. Alle kleurtjes waren te vinden op het hoofdveld. Nadat de 1e ronde klaar was, gingen we een vormpje doen mét bal. Dat was van korte duur, want alle kleuren lagen nog op het veld. Hup, ronde twee! Maar nu omgekeerd. Beginnen bij de verste afstand en eindigen bij de kortste. Na deze intensieve (ludieke) sprintvorm was iedereen wel al aardig moe.. Goed voor de conditie!

Verder is er deze week weer hard getraind!

Om 10:00u startte de wedstrijdbespreking in de bespreekkamer. We beginnen altijd met wat vragen te stellen over de tegenstander aan de jongens. Op de vraag: ‘’Waar ligt TSC?’’, antwoordde Bram B: Uhmm Terheijden!’’. Nou het is maar goed dat we niet rechtstreeks verzamelden, want dat was helemaal mis gegaan.. 😉.

Het juiste antwoord was natuurlijk Oosterhout. Fijn om ook een keer een uitwedstrijd te spelen dichtbij huis. De warming-up verliep geconcentreerd en je zag aan iedereen dat ze er zin in hadden.

Start 1e helft.

TSC zakte, zoals we al wel verwachtten, in en lieten ons voetballen. Met vijf man op één lijn achterin lijkt het moeilijk om daar doorheen te voetballen, al geldt dat niet voor JEKA O17-1.

We startten super! In de 10e minuut werd het al vrij snel 0-1. Matisse gaf de bal op Mats door middel van een goede steekpass, de keeper kwam een beetje uit zijn goal waarna Mats hem voorbij speelde en de bal voorgaf op Bram J. Een goed uitgespeelde aanval!

Het combinatiespel was uitstekend. Het was genieten geblazen langs de kant. Het tempo lag hoog, bewogen goed door en creëerden kans op kans.

Zo ook na een ruim kwartier spelen. Vanuit achter tikten we de bal rond. Loek speelde Juul in die vervolgens Mats bereikte. Matisse werd niet gedekt en kon zo uit de rug van de tegenstander diagonaal een loopactie maken diep op de helft van de tegenstander. Mats zag dat op tijd en gaf een perfect op maat gespeelde hoge steekpass. Matisse kon de bal meenemen en scoorde in de korte hoek. Werkelijk een schitterende goal! We sprongen van vreugde uit onze dug-out! Wat een aanval..

TSC had weinig in te brengen. Ze kwamen 1x gevaarlijk in de buurt van onze zestien, maar Ernest kon de lage voorzet vanaf de zijkant nog op tijd blokken.

In de 33e minuut werd aanval nummer zoveel weer opgezet. Ditmaal had Mats de hoofdrol, want hij werd in het strafschopgebied aangetikt door de verdediger van TSC. De scheidsrechter gaf voordeel, want Juul stond kort op de situatie en kon vervolgens de bal overnemen en gaf ‘m voor. Deze werd geblokt waarna de scheidsrechter (terecht) wees naar de stip. Het voordeel even afgewacht, maar die kwam er niet. De enige juiste beslissing; een penalty. Bram H ging achter de bal staan. Vorig seizoen miste hij nog op hetzelfde veld, op dezelfde stip.. Maar nu is het wel raak. Koeltjes schoof hij de bal in het doel. 0-3!

Twee minuten voor rust kreeg de thuisploeg een rode kaart. Ernest werd nét buiten het strafschop getorpedeerd tijdens zijn weg naar de goal. Er liepen nog een aantal verdedigers naast hem, maar die zouden er nooit meer bij kunnen komen. TSC met tien man dus.
Axel mocht de directe vrije trap, gegeven door de scheidsrechter die tevens een goede pot floot, nemen op zo’n zeventien meter van de goal. Helaas ging zijn inzet over, hoog over om precies te zijn, zo hoog dat hij zelf over het vangnet ging. Die ligt ergens in het zwembad bij de Warande..

Rust. 0-3 voorsprong. Een 1e helft waarin we overheersten. Halverwege kwamen Davy en Jamie erin voor Bram H en Axel.

Start 2e helft.

TSC speelde de gehele 2e helft met een mannetje minder. Vijf verdedigers, drie middenvelders ervoor en een eenzame spits voorin die achter elke weggeschoten bal aan mocht rennen.
De gehele 2e helft was slordig van onze kant. Het tempo lag veelte laag en creëerden niet veel grote kansen.

Tien minuten na rust kwam Stan het veld in voor Loek.

Hierna volgden er nog wat kansjes van o.a. Mees, Davy en Mats. De echte killing ontbrak..

In de 67e minuut verlieten Mats en Mees het veld en kwamen Bram H en Axel voor hun in de plaats.

Acht minuten voor tijd werd het 0-4. Davy nam de corner waarna hij met Matisse overtikten. De laatstgenoemde man gaf de bal strak laag voor en Jamie tikte de bal binnen.

Uiteindelijk werd het nog 0-5 door Davy. Hiervoor werd goed gecombineerd door Axel en Bram J.

0-5, einde wedstrijd. Een uitmuntende 1e helft waarin we TSC van het kastje naar de muur hebben gestuurd. De 2e helft vergeten we maar snel, want daar valt weinig positiefs over te melden.

(Zo goed als) alle teams uit het rechterrijtje hebben we gehad. Nu wacht ons nog zes zware wedstrijden tegen goede ploegen. Te beginnen bij volgende week; Oranje Wit O17-1. Om 13:15u trappen we in eigen huis af tegen de ploeg uit…. (Een huiswerkopdracht voor Bram B). Zaterdag tijdens de wedstrijdbespreking komen we bij je terug Bilok!

Ohja boys… heel misschien staat er nog een klein regenboogloopje op jullie te wachten komende maandag… Want je ziet het wel hé.. ook conditioneel zijn we ijzersterk en beter dan alle tegenstanders.

Hup JEKA!