Wéér een overwinning!

4854TA
BAVEL

Door: Sem de Rijke

Vandaag spelen we tegen Spartaan’20 O17-2 uit Rotterdam. Deze week hebben we weer lekker scherp getraind. Net als vorige week is ook vandaag Bram B niet inzetbaar. De andere boys zijn wedstrijdfit. Tijdens de voorbespreking, onder het genot van wat fruit en eierkoeken (verzorgd door leider Jeroen), keken we naar wat wedstrijdbeelden van de wedstrijden tegen Willem II en FC Dordrecht. Hoofdtrainer Noël liet een aantal goede beelden zien die ons zou helpen door een nóg beter veldspel te laten spelen. Na de bespreking was het tijd om om te kleden en de spelerspassen te controleren door de scheidsrechter. Een Tilburger was de leidsman en daarom had hij met Mees een kort onderonsje van de wedstrijd van gisteren: Willem II – FC Eindhoven. Goedzo Mees, zorg jij maar dat we al met 1-0 voorstaan 😉.

Start 1e helft.

Het begin van de wedstrijd was voor ons. We hadden veel de bal en Spartaan’20 zakte iets in.
We begonnen sterk. Door hoog druk van Axel en Bram J op de verdediging van Spartaan’20 heroverden we snel de bal, waardoor Bram H op doel kon schieten. Helaas keerde de keeper de bal.

Even later had Bram H een herkansing en die ging er wel in. Stan speelde Bram H in rond de zestien. Hij maakte een één-tweetje met Bram J. Die gaf de bal hoog terug richting de goal. Bram H liet de bal één keer stuiteren en schoot raak! 1-0 na acht minuten voetbal.

De bezoekers werden na een kwartier spelen wat gevaarlijker en waren opzoek naar de aansluitingstreffer. De aanvaller kwam op Freek af, maar Freek hield de bal goed tegen!

De 1e helft was spannend. Spartaan’20 had een aantal goede spelers, maar het verschil tussen ons is dat wij collectief veel beter zijn en dat we voor elkaar vechten.

Vlak voor rust hadden we de 2-0 moeten maken om iets relaxter de rust in de gaan, maar we vergaten onszelf te belonen. We gaven hoog druk, waardoor we de bal veroverden en een overtal creëerden. Helaas lukten het ons niet om de score te verdubbelen..

We gaan rusten met een (terechte) 1-0 voorsprong. Ernest maakte halverwege de wedstrijd plaats voor Juul.

Start 2e helft.

Spartaan’20 gaf, zoals we wel verwachtten, hoog druk aan het begin van het 2e bedrijf. Ze stonden immers 1-0 achter.

Wij gingen snel opzoek naar de volgende treffer. We wilden het namelijk snel beslissen. We schoten uit de startblokken. Al naar een paar minuten kwam het eerste gevaar van Stan. Hij stormde met de bal aan de rechterkant van het veld en sprintte met grote passen richting hun zestienmeter, hij gaf de bal hoog voor, maar helaas kopte Bram J hoog over in plaats van in het doel.

Na iets meer dan driekwartier spelen scoorde we de 2-0. En wat voor één! Mats zocht de achterlijn en gaf de bal om kniehoogte voor om Bram H. Hij twijfelde geen seconde en schoot in één keer binnen! 2-0. Mooie aanval en goed afgerond.

De beginfase van de 2e helft was volledig voor ons. Spartaan’20 had niet veel in te brengen en wij gaven volledig druk en gingen opzoek naar meer goals. In de 50e minuut kregen we een vrije trap, doordat Matisse werd neergehaald, aan de linkerkant van de zestienmeter. Axel nam de aanloop en krulde de bal in het doelgebied. Plof! Op het hoofd van Stan. 3-0! Maaaar.. De assistent-scheidsrechter stak zijn vlag in de lucht wegens buitenspel.. Afgekeurd dus. Hij zat er wel lekker in hoor Stan!

In de 54e minuut kwam Jamie erin voor Axel.

Even later scoorden we weer, maar zag de scheidsrechter blijkbaar een overtreding op de keeper en werd dus ook afgekeurd. Het duurde even voordat duidelijk was wat de beslissing zou worden. De arbiter van dienst riep aanvoerder Loek nog bij zich om zijn beslissing toe te lichten.

In de 59e minuut kwam Davy erin voor Mats.

Het spel van ons was verzorgd. We hadden het meeste balbezit en creëerden de meeste kansen.
De uitploeg had nog een tweetal momentjes dat ze dicht in onze zestien kwamen, maar door o.a. goed keeperswerk van Freek bleef zijn doel schoon.

Ook wil ik een groot compliment geven aan Martijn. Wat is het toch genieten om naar jou te kijken. Zoveel rust aan de bal… Passes kwamen aan, duels gewonnen. Fantastisch!

In de 68e minuut werd het 3-0. Jamie combineerde goed met Bram J, waarna hij de bal wilde terugleggen, maar kwam tegen het been van de verdediger aan en rolde in zijn eigen doel. De koppies gingen nu helemaal hangen bij de Rotterdammers. De drie punten zijn, zo goed als, binnen! Wel nog even geconcentreerd de wedstrijd uitspelen en geen domme dingen doen.

Vlak voor tijd kwamen Axel en Ernest er weer in en verlieten Stan en Bram H het veld.

Uiteindelijk werd het nog 4-0. Een aanval uit het boekje. We trainen er al weken op. Na goed combinatie spel tussen Bram J en Ernest, mocht Jamie de laatste van de middag nog binnenschieten.

Na 80 minuten en een beetje floot de scheidsrechter af voor het eind van de wedstrijd.
Een mooie 4-0 overwinning vandaag. Iedereen heeft weer goed gespeeld, we hebben mooie goals gemaakt en weer thuis gewonnen!

Mooi feitje: We zijn sinds de officiële start van dit seizoen (2 september 2023) nog ongeslagen in een officiële wedstrijd. Dat doen niet veel teams ons na.. Wat zijn we toch trots op onze jongens! Er staan ons nog een aantal mooie wedstrijden te wachten. We zijn nog in de race voor de ‘treble’.

Aankomende zaterdag spelen we de streekderby tegen TSC O17-1. TSC kent een stroeve start in de competitie, maar het blijft altijd een lastige wedstrijd uit in Oosterhout. Om klokslag 12:00u trappen we af.

Tot dan!