JEKA blijft aan kop mede door hattrickhero Bram

DSO JO17-1

Divisie 6 B

13 april 2024 13:00

H.P.J. Vissers

Sportpark Beukenlaan
Beukenlaan 21
4854TA
BAVEL

Het is tijd voor speelronde 8. Wat gaan de weken toch snel. Twee keer knipperen en het seizoen is al zo goed als voorbij. Er staan ons nog een aantal mooie (gouden) weken te wachten. Nog 5 (wellicht 6 als we de bekerfinale halen) finales te gaan. Te beginnen met vandaag, DSO O17-1.
De opdracht is simpel; winnen! Iedereen is fit, op Juul na natuurlijk. Matisse is ook weer terug van zijn tripje naar het buitenland.
Tevens is het vandaag heerlijk voetbalweer, veel publiek en dus zijn alle ingrediënten aanwezig om er een top wedstrijd van te maken.

De beginfase was even aftasten. DSO had een aantal fysieke spelers in het team. Al na vijf minuten kregen ze een gele kaart. We werden steeds gevaarlijker en gevaarlijker. Het was wachten op de 1e treffer.
En die viel in de 10e minuut. Bram H zorgde ervoor dat we al snel op een 1-0 voorsprong kwamen. Stan dribbelde op met de bal en gaf de bal strak voor. Het leek er even op dat de bal tegen de hand van de DSO verdediger aankwam, maar er werd doorgespeeld. Uiteindelijk draaide Bram H goed open en scoorde!

Na een klein kwartiertje spelen kwamen de bezoekers uit het niets op een 1-1 gelijke stand. De vrije trap waaide over en belandde bij de 2e paal waarna de volgelvrije speler van DSO de bal zo binnen kon werken.

Na ruim een half uur spelen werd het 2-1. We combineerden goed, Martijn gaf vanuit achter een strakke bal op Bram H, hij kon vervolgens kinderlijk eenvoudig wegdraaien en hoog in het dak van het doel de bal poeieren.

We hadden de controle en het meeste balbezit. De grootste kansen waren in het voordeel voor ons. Onder andere Axel en Bram J waren in de 1e helft dichtbij een treffer.

Vlak voor de rust maakten we de belangrijke 3-1. Weer was het Bram H die zijn naam op het scorebord mocht noteren. Een hattrick! De assist was misschien nog wel fraaier dan de afronding. Stan gaf de bal panklaar op onze superspits, die vervolgens alleen maar tegen de bal aan moest lopen om te scoren.
Fijn om met een marge van 2 de rust in te gaan.

We gaan rusten met een 3-1 voorsprong. Halverwege de wedstrijd kwamen Jamie en Bram B erin voor Mats en Ernest.

De 2e helft was heel slordig en saai. We hadden een fase van ruim twintig minuten waarin we de controle totaal niet meer in handen hadden.
Het was dat DSO niet heel fantastisch was, want anders was het wellicht niet goed afgelopen..

Na een klein uurtje spelen kwamen Matisse en Ernest erin voor Stan en Axel.

In de 75e minuut kwamen Davy en Bram B eruit voor Stan.

Richting het eind van de wedstrijd viel Loek nog uit wegens kramp. Typerend voor de wedstrijd, want het was een zware en warme wedstrijd waarin iedereen veel gelopen heeft.

Het hoogte punt van de 2e helft vond diep in de blessuretijd pas plaats. Mees schoot van een metertje of tweeëntwintig verwoestend hard uit en vloog zo over de doelman heen. 4-1!

Na tien minuten extra tijd floot de scheidsrechter af voor het eind van de wedstrijd. We winnen weer, maar de 2e helft is er een om snel te vergeten. Plek 1 is en blijft van ons! Nog een aantal finales te gaan..

Volgende week nemen we het in de topper op tegen directe concurrent Nootdorp O17-1. Bij winst óf gelijkspel kunnen we die week erop thuis kampioen worden. Verliezen we zaterdag, dan hebben we het niet meer in eigen hand.. Alles om voor te spelen dus. Om 16:00u trappen we af, thuis op het hoofdveld. We rekenen op jullie steun!

Hup JEKA!