Powervrouwen uit de regio

25 juni 2022 21:30

CC

Eens in de zoveel tijd hebben we fantastisch nieuws om te delen. Prachtige verhalen van de
ambitieuze vrouwen binnen JEKA. Want waar alle jongens hun professionele dromen
najagen, is dat voor de JEKA-vrouwen niet anders. En soms stuit je op verhalen die te mooi
zijn om niet te delen.

Vanuit het zuiden naar de top
Caitlin Dijkstra, oud-lid van rkvv JEKA, heeft een prachtig moment mogen meemaken. Na jarenlang bij JEKA te hebben gespeekd, kwam ze tot 2018 uit voor CTO Eindhoven. Vanuit hier maakte ze de stap naar Ajax. En dat vonden wij als oude club natuurlijk al geweldig. Na ruim drie seizoenen bij Ajax vertrok ze naar FC Twente en dat heeft haar geen windeieren gelegd. De nieuwbakken bondscoach van het nationale team Mark Parsons is dat namelijk ook opgevallen en hij heeft haar opgeroepen voor de afgelopen interlands tegen Tsjechië en IJsland. Caitlin trainde al een tijdje mee met het nationale team, maar mocht zich nu officieel opmaken voor het tweeluik voor de WK-kwalificatie. Hier komt ze overigens haar huidige teamgenoot Renate Jansen tegen, maar ook een andere voetbalster uit de regio Breda. Want ook Terheijdenaar Jill Baijings is opgeroepen. Ze moeten helaas beide nog eventjes wachten op hun officiële debuut, want ze hebben niet kunnen invallen tijdens beide wedstrijden. Maar dat prachtige moment zullen Caitlin en Jill ongetwijfeld nog gaan beleven! Een mooi succesverhaal dus voor een oud-lid van onze club. Zo blijkt maar weer wat voor talent wij in de omgeving hebben rondlopen. En dat Caitlin Dijkstra jarenlang bij onze mooi club heeft gevoetbald, dat streelt het voetbalhart des te meer. Waar een droom is, is een wil en waar een wil is, is een weg.

Caitlin_2.jpg   Caitlin_1.jpg
Hart van Nederland @Jeka

JEKA’s eigen Sarina Wiegman

Mildred Baal is onze hoofdtrainer van het eerste vrouwenteam van JEKA. Toch is Mildred veel meer dan dat. Dagelijks staat ze op het voetbalveld. Op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag bij de Girls Soccer Academy van BSV Boeimeer. Op dinsdag, donderdag en zondag bij onze mooie club. Daarnaast begeleidt Mildred ook talentvolle speelster die hun stappen maken richting BVO’s (betaald voetbal organisaties), verzorgt ze individuele trainingen en geeft ze clinics bij onder meer de ABN AMRO Foundation en NAC Breda.
Als oud-international van zowel het nationale voetbalteam als zaalvoetbalteam, heeft Mildred bakken aan ervaring die ze graag wil doorgeven. Door een ernstige blessure moest ze zelf een einde maken aan haar interland- en voetbalcarrière. Het geven van trainingen bij
de plaatselijke voetbalclub wakkerde haar passie aan en mocht ze als ex-international een verkorte cursus doen. Daarna keek de gediplomeerde voetbaltrainster uit Raamsdonkveer niet meer achterom. Ze is nog altijd enorm ambitieus en dat gaat verder dan alleen JEKA.
“Mijn ambitie is om als hoofdtrainer aan de slag te gaan bij een club in de Topklasse of een club als Feyenoord of PSV. En het zou ook prachtig zijn om mijn kennis in te zetten voor het voetbal in Suriname. Maar het ontbreekt mij aan de juiste contacten. Ik ben ervan overtuigd
dat er veel talent is in Suriname en ik wil enorm graag helpen om het vrouwenvoetbal in Suriname van de grond af aan op te bouwen.”

Mildred_IMG_9048.jpg