Drie keer 3e

4854TA
BAVEL

Door: Sem de Rijke

Vandaag is het zover…. De allerlaatste wedstrijd van dit (prachtige) seizoen. Wat is het toch snel gegaan. We zullen flink aan de bak moeten, want onze tegenstander van vandaag ASWH O17-1, staat één plekje boven ons en de vorige keer dat we tegen ze speelden, verloren we met maar liefst 6-1! REVANCHE in hoofdletters dus vandaag.. Een mooie tegenstander en goed weer, wat wil een voetballer nog meer. Rond 13:00uur druppelden de eerste jongens al binnen. Een kwartiertje later zat iedereen keurig in de bespreekkamer. Naast de tactieken en technische aanwijzingen, werd er verteld dat we nog één keer met z’n allen moeten knallen en dat het mooi zou zijn als we het seizoen zouden eindigen met een overwinning, want dat verdienen de boys!

Na de bespreking kleedden de jongen zich om onder het genot van een koek, appeltje en keiharde muziek. (Toch wel een ritueel geworden gaande het seizoen) Iedereen was tijdens de warming-up geconcentreerd en scherp. Tijd voor de 1e helft. Beide teams speelden in de formatie 1-3-5-2. Het was zoeken naar de ruimte. In de 8e minuut was er een interceptie van Martijn. G op het middenveld. Hij zag Bram. H vrijstaan en passte de bal. Bram. H tikte de bal door op Luuk die na één aanname op goal schoot. Hij vloog erin. Helaas was het buitenspel en werd de goal geannuleerd. ASWH had aan de beginfase van de wedstrijd meer balbezit, maar echte kansen creëerden ze niet. Halverwege de 1e helft was het tijd voor een drinkpauze. Het was warm, maar de wind zorgde ervoor dat het aangenaam bleef.

Na de korte drinkpauze werd de wedstrijd weer hervat met een keeperbal voor JEKA. In de 24e minuut was JEKA dichtbij de openingstreffer. Loek speelden een perfecte lange bal op Bram. B, die zocht de achterlijn en gaf een teruggetrokken voorzet op zijn naamgenoot Bram. H. In één keer schoot hij, maar ging net voorlangs. Goede aanval van JEKA. Twee minuten later was ASWH heel erg gevaarlijk. Een hoge afvallende bal kwam terecht rond de 11m. De aanvaller van ASWH dacht geen seconde na en schoot met een omhaal op goal. Maar gelukkig hadden wij Mads in het goal staan. Hij dook richting de kruising en tikte de bal nét over de lat. Wat een wereldredding! Vijf minuten later moest Juul aan de bak. De spits van ASWH werd diep gestuurd en rende met grote passen richting het goal van Mads. Juul sprintte er achteraan en zette op het juiste moment een tackel in op de bal. Goed verdedigd.

De scheidsrechter floot voor de rust en beide teams gingen de kleedkamers in. Een 1e helft waarin beide teams niet heel veel creëerden en slordig waren in balbezit. Het was maar goed dat het publiek geen kaartje hoefden te betalen voor deze wedstrijd, want het was alles behalve goed. In de rust werden er een aantal technische wijzigingen verricht. Ook werd er gewisseld. Bram. J en Thijs kwamen er in voor Luuk en Mats. Tijd voor de 2e helft. Ook de 2e helft was niet heel spannend. Na een klein uurtje spelen kwamen we wel op voorsprong door Bram. J. Thijs zag hem rond de 16m vrijstaan en vuurde vervolgens een schot op goal. 1-0 JEKA! JEKA werd wat beter, maar echt grote kansen bleven uit. In de 68e minuut werd er drie keer gewisseld door JEKA. Martijn. G, Davy en Bram. H verlieten het veld voor Morris, Mats en Luuk. In de laatste fase van de wedstrijd kon ASWH het niet meer belopen. Het zag er vermoeid uit. Er ontstond daardoor veel ruimte.

We kwamen er nog een aantal keer gevaarlijk uit, maar gingen niet nauwkeuring om met onze kansen. De scheidsrechter floot na 80 minuten en een beetje af voor het eind van de wedstrijd. Een goede wedstrijd was het zeker niet, maar uiteindelijk hebben we wel de 3 punten over de streep kunnen halen. Door deze overwinning zijn we wederom weer 3e geworden: in de bekercompetitie 3e, in de najaarscompetitie 3e en in de voorjaarscompetitie 3e. Helaas hebben we geen prijs gepakt dit seizoen, maar iedereen mag met een trots en voldaan gevoel terugkijken op dit prachtige seizoen. Het zit er op.. Dit was m’ dan. De allerlaatste wedstrijd van het seizoen. Op zaterdag 3 juni sluiten we dit hoofdstuk knallend met elkaar af tijdens de teamafsluiting. Tot volgend seizoen!