We zijn los!

29 augustus 2020 10:15

D. (Daan) van Houtert

door: Mw. De Kroon

Eindelijk is het zover. Na maandenlang niet officieel te mogen voetballen vanwege de welbekende wereldperikelen rondom Corona, stond vandaag toch echt de allereerste echte wedstrijd op het programma. Heerlijk dat dit weer kan en mag en gelukkig heeft ons team de afgelopen twee weken al de nodige voetbalmeters gemaakt. Wij (ouders) en nog belangrijker, onze kinderen hebben er weer zin in. Met de coaches Noël en Wolf moet dit, als we mogen blijven voetballen, vast weer een topseizoen worden! De eerste wedstrijd is een echt stadsderby.

We mogen bij niemand minder op bezoek dan onze vrienden van Baronie. De fietsen kunnen voor de meesten uit de schuur en binnen 5 minuten staan we op terrein van de tegenstander. Ik kan het natuurlijk uitgebreid gaan hebben over de rijke historie tussen deze twee clubs maar ik denk dat niemand daar echt op zit te wachten. Wat iedereen wel weet, is dat er tussen deze clubs de nodige rivaliteit heerst en dat een overwinning op Baronie extra lekker is.

Tijd om het over voetbal te hebben! In de eerste helft zijn de bankzitters bij JEKA, Rik (blessure), Davide en Thijs. Moos is nog niet speelgerechtigd en Noël heeft nog twee reservespelers opgetrommeld uit JO15-2 te weten Mats en Thomas. Vanaf het begin af aan geeft de eerste helft een beeld waarbij de ploegen elkaar in evenwicht houden. JEKA heeft wel licht de overhand maar de eerste echt grote kans komt van Baronie maar wordt door de nummer 11 hard schuin overgeschoten. Langs de kant waren de duels tussen deze nummer 11 en Davy leuk om te volgen. Het ging er flink op en Davy stond, tegen deze toch wel flinke jongen, meer dan zijn mannetje. Joep Salters geeft een mooie steekpass maar er kan helaas weinig mee gedaan worden. Het middenveld met Merle en Anissa werkt op volle toeren en onze dames uit het team zijn dan ook overal te vinden om het Baronie lastig te maken. Baronie krijgt een Corner en gelukkig weet Mick, onze keeper, met een handje een doelpunt te voorkomen. JEKA komt er weer uit en Luuk tovert er een omhaal uit. Goede actie maar zonder doelpunt. Ondertussen onderschept Merle op het middenveld weer de bal en geeft een mooi pass breed op Bram J., de bal komt bij Anissa. Ze haalt uit maar raakt de bal net niet lekker waardoor de keeper van Baronie weinig problemen kent. Baronie krijgt ook weer een kans maar blijkt, gelukkig voor JEKA, slordig in de afwerking. Pepijn geeft, zoals vaker deze eerste helft, weer een prachtige lange pass op Luuk. Deze neemt de bal sterk aan, speelt naar Bram J. die voor geeft en Tom heeft een prachtige kopbal die er net niet ingaat. Op puntje van rust komt er nog een super actie van Bram H. die kapt, draait en net voorlangs schiet.

RUST 0 – 0

In de tweede helft komt Thijs erin voor Joep. Deze helft wordt JEKA dominanter en komt Baronie minder in het spel voor. Weer is er een corner voor JEKA en ook voor Baronie. JEKA wordt wel gevaarlijker maar scoort nog niet. Bij de corner van Baronie moet Mick weer in actie komen. Wederom een super redding want die corner wordt erg gevaarlijk genomen. Davide komt erin voor Kick en gaat de achterhoede versterken met Tom, Pepijn en Davy. JEKA is sterker maar het zou fijn zijn als er ook een goal zou vallen. Gelukkig dit het niet lang voordat er een goal valt. Vanaf het middenveld komt er een bal richting Luuk die deze mooi afrondt in de verre hoek. Heerlijk 0 – 1! De goal werkt bevrijdend want JEKA wordt dominanter. Op een pass van Thijs waarbij een JEKA-speler 1-1 met de keeper komt wordt er opeens gevlagd voor buitenspel. De vlagger kreeg van de sorry-ouders langs de kant, de nodige brillen en zelfs een blinde geleidehond aangeboden maar het JEKA-gevaar was al de das omgedaan. Tom zorgt weer een keer voor gevaar want wederom is een kopbal van hem erg gevaarlijk. Deze kopballen gaan dit seizoen zeker nog een paar keer vallen! Het laatste kwartier was JEKA beter. Kick kwam er weer in voor Davy en via een mooie steekpass van Thijs, die de ruimte goed wist op te zoeken, kwam Bram J. 1-1 voor de keeper. Deze speelde hij goed uit en via een rolletje over de grond was de 0 – 2 een feit. Niet veel later weer een pass van Thijs. Baronie leek wel even te slapen maar het spel ging toch echt verder waardoor Luuk en Bram J. samen voor de keeper kwamen. Het teamspel werd hier meteen goed duidelijk want Luuk liet de eer aan Bram J. door hem de bal te gunnen en de 0 – 3 was een feit. Dit was dan ook meteen de (terechte) einduitslag.